Sugarchallenge gehaakte wortel

100 dagen suikervrij

Het is me al eens eerder gelukt, maar toen 30 dagen. Ik ga de uitdaging weer aan. Nu ga ik voor 100 dagen suikervrij. Lees snel verder waarom ik dit doe en hoe ik het ga aanpakken!

Waarom suikervrij?

De vorige keer dat ik meedeed aan de Sugarchallenge deed ik dit voornamelijk om wat kilo’s kwijt te raken. Dit wil ik nu (helemaal na de feestdagen) graag weer. Maar dat is toch niet de voornaamste reden om mee te doen. Ik wil graag weer wat beter in mijn vel zitten. ’s Ochtends voel ik me vaak nog niet uitgerust (oké, het hebben van een baby in huis zorgt daar natuurlijk ook voor…). Ook merk ik dat ik enigzins verslaafd ben aan suiker. Eén koekje? Maak er maar 2 (of 3) van. Stemmingswisselingen…neeehee NOOIT last van 😉 Emotioneel, dit gooien we nog op zwangerschapshormonen (9 maanden op, 9 maanden af toch?) Of zijn het toch allemaal kenmerken van die suikerverslaving (klinkt best ernstig als je het zo leest).

Hoe pak ik het aan?

De komende maanden eet ik zoveel mogelijk verse producten. De pakjes en zakjes gaan de kast in (of eigenlijk komen ze de kast niet meer in). Ik eet volle producten, voldoende gezonde vetten en eiwitten. De tussendoortjes laat ik voorlopig weg. (Dus ook geen fruit/groente tussendoor, dit eet ik vlak voor of na de maaltijd.) Ook hoort voldoende water drinken er natuurlijk bij.

Na 30 dagen helemaal suikervrij volgt er een periode waarin langzaam tussendoortjes en gezondere suikersoorten weer worden toegevoegd aan de maaltijden. Ik hoop dat het me gaat lukken. (Oh nee, dat is niet de goede instelling.)

HET GAAT ME LUKKEN!

IMG_1825

Handige hulpjes

Ik kan het natuurlijk niet helemaal alleen. Op mijn telefoon heb ik handige app geinstalleerd. De ‘Sugarchallenge’ app. Hier kun je alle suikerschuilnamen op vinden. Veel makkelijker dan het pasje dat ik hiervoor in mijn portemonnee had. De Sugarchallenge-(kook)boeken* heb ik allemaal in mijn bezit. Hierin staan veel handige tips en suikervrij (en suikerbewuste) recepten.

Ik hou jullie op de hoogte 🙂

Liefs, Lisa

PS: Hebben jullie mijn mascotte al gezien 😉

IMG_1821

 

*De boeken zijn geschreven door Carola van Bemmelen (& Sharon Numan). Hier zijn ze onder andere te verkrijgen.

3 comments

  1. Wow, wat moedig en goed van je! Je kunt het!
    Zelf ben ik een beetje bang van tussendoortjes overslaan omdat mijn energiepeil sowieso heel snel daalt, moet ik heel regelmatig iets eten. Dus dikwijls kleine beetjes, ipv slechts 3 keer een hele hoop tegelijk. Anders val ik flauw tussendoor.
    Dat neemt niet weg dat slechte suikers weglaten ook voor mij héél goed zou zijn.
    Vele dingen van wat je vertelt, zijn herkenbaar 🙂 Tja, wie weet ga ik er ook eens wat meer over lezen en mee experimenteren…
    Alleszins, veel succes ermee en ik vind je wortel te gek!

Geef een reactie